החלפת מנגנון ניאגרה

האסלה בשירותי ביתכם מחוברת למיכל הדחה, שהוא בעצם מיכל מים הניצב מעל האסלה. כך, בעת הורדת המים, ישתחררו בין 5-10 ליטר מים וינקזו את מי השפכים דרך מערכת הביוב. שמה הנפוץ של מיכל הדחה ניקרא "ניאגרה" מכיוון שבעת הדחת המים נוצר זרם מים חזק (בדומה למפלי הניאגרה).

מנגנוני הניאגרה אמורים להיות אמינים ועמידים לאורך שנים. למעשה, כיום מקובל להסתירם בתוך הקיר מבלי לחשוש שהגישה אליהם תהיה מורכבת. עם זאת, כמו בכל דבר, ייתכן שנצטרך בהחלפת מנגנון ניאגרה בשירותים המצויים בביתנו - במיוחד אם הם מהדור הישן.

למרות שהחלפת מנגנון ניאגרה יכולה להרתיע, פעולה זו יכולה להתבצע ללא עזרה מקצועית. במידה ויש לכם ידיים טכניות ואינכם נרתעים מלבצע עבודות ותיקונים בסיסיים כמו החלפת ברזים או עבודות בניה קלות, סביר להניח שמשימה הזו תהיה פשוטה עבורכם.

מטרתו של מנגנון ההדחה בניאגרה הוא לאפשר שטיפת האסלה. במידה ומנגנון זה פגום, הדבר יכול לגרום לנזילה, לשבש ואף להשבית את השימוש באסלה. במקרים של נזילה החלפת אטם המנגנון תהווה פתרון, אך במקרים חמורים יותר של הצטברות אבנית שלאורך זמן פוגמת במנגנון הניאגרה יחייב אותנו להחליף במנגנון חדש.

איזה סוגים של ניאגרות קיימים בישראל?

ישנם שלושה סוגים של ניאגרה: ניאגרה תלויה, ניאגרה מונובלוק וניאגרה סמויה. לכל סוג יש יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון בעת ​​קבלת החלטה על ניאגרה חדשה.

ניאגרה תלויה

ניאגרה תלויה היא הסוג הנפוץ ביותר בישראל. ניאגרה זו מותקנת בגובה של כ-1.40 מ' ומחוברת לאסלה. סוג זה של ניאגרה ניתן למצוא בבתים שנבנו לפני יותר מ-20 שנה ועדיין לא הוחלפו בניאגרות מודרניות יותר, הנפוצות כיום בבניינים חדשים.

ניאגרה מונובלוק

ניאגרה מונובלוק היא סוג פחות נפוץ. היא מותקנת בגובה של כ-0.9 מ' ומחוברת לאסלה. סוג זה של ניאגרה נמצא בשימוש ב-30 השנים האחרונות, ויש מי שמתקין אותן גם היום ובבניינים חדשים.

ניאגרה סמויה

ניאגרה נסתרת היא מהסוג החדשני ביותר בישראל, לרוב ניאגרה זו תתוקן כאשר מתקינים אסלה תלויה על הקיר. שמה של ניאגרה סמויה נובע מהסיבה שניאגרות אלו מוסתרות מאחורי הקיר, כאשר רק כפתור ההדחה נגלה לנגד עינינו.

לכל סוגי הניאגרות ישנן יתרונות וחסרונות משלהם שאותם יש לקחת בחשבון בעת ​​קבלת החלטת רכישה.

החלפת מנגנון ניאגרה מונובלוק

למרות שהחלפת ניאגרה מונובלוק פשוטה יחסית, היא יכולה להיות בעייתית משום שמעורבים בה שימוש במסור ואי הקפדה על דיוק יכול לסבך את ההתקנה.

לפני שנדון בהחלפת ניאגרה מונובלוק, בואו נציב את העובדות. לניאגרה יש שני מנגנונים השולטים בניקוז מי האסלה: מנגנון הדחה ומנגנון ציפה. שני מנגנונים אלו נשענים אחד על השני - בכל פעם שמדיחים את מי האסלה, מנגנון ההדחה מופעל והמים שיוצאים מהניאגרה שוטפים את האסלה ומתנקזים אל הביוב. לאחר מכן, מופעל גם מנגנון הציפה המאפשר לניאגרה להתמלא בחזרה.

במידה ומנגנון ניאגרת המונובלוק אינו מתפקד כראוי, ייתכן שהגיע הזמן להחליפו. מנגנון הניאגרה הוא חלק מרכזי מהפונקציונליות של האסלה, וברגע שהוא מתקלקל, לא ניתן לתקנו. הברירה היחידה היא להחליף אותו במנגנון חדש.

השלב הראשון בקביעה האם יש צורך להחליף את מנגנון הניאגרה הוא לפתוח את מכסה הניאגרה ולבדוק מה מונע מהמנגנון לתפקד כראוי. ייתכן שיהיה צורך בשחרור מספר ברגים על מנת להגיע למנגנון, אך בדרך כלל הגישה למנגנון תהיה פשוטה.

קיימים מספר סימנים המצביעים על כך שצריך להחליף את מנגנון הניאגרה. אינדיקציה נפוצה אחת היא הצטברות אבנית. סימן נוסף הוא כבלים וחיבורים שניזוקו. אם המים באסלה לא יורדים כלל או יורדים ללא הפסקה, זהו סימן נוסף שקיים צורך בהחלפת מנגנון הניאגרה.

החלפת מנגנון ניאגרה סמויה ומונובלוק בעזרת המומחים של מיסטר אינסטלטור

במידה ונתקלתם באחת מהבעיות שהוזכרו מעל, ככל הנראה יש צורך בהחלפת מנגנון הניאגרה בביתכם. מיסטר אינסטלטור היא האפשרות הטובה ביותר.

מר אינסטלטור היא חברה מובילה בתחום האינסטלציה, ואנו מציעים את השירותים הטובים ביותר בישראל. אנו מעסיקים צוות אינסטלטורים מנוסים ומיומנים שישמחו לעזור. מבחירת מנגנון הניאגרה המתאימה לצרכים שלכם ועד התקנתו

יצירת קשר
צרו קשר על יד מילוי טופס יצירת הקשר המופיע מתחת. במקרים דחופים התקשרו: 052-966-8588