צילום קווי ביוב

אתם שוב סובלים בעיות במערכת הביוב? מים שלא מתנקזים וריחות לא נעימים שעולים מפתחי הניקוז יכולים להיות אינדיקציות לבעיה גדולה יותר. צילום קווי הביוב ברוב המקרים יכול לסייע ולהצביע על מקור הבעיה, היכן היא ממוקמת ולספק לנו את דרכי הפעולה היעילים ביותר להתמודדות עם הבעיה.

בנוסף, צילום קווי ביוב מאפשרים לנו לזהות ולתקון בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיות גדולות ויקרות יותר לתיקון.

המומחים של מיסטר אינסטלטור משתמשים בכלים המתקדמים ביותר שמסייעים לנו לבצע אבחון מדיוק של תקלות במערכת הביוב.

צילום קווי ביוב לקבלת טופס 4

חלק מתאגידי המים המקומיים דורשים להגיש צילום של קווי הביוב. "שטיפה הכנה לצילום", או במילים אחרות, שטיפה בלחץ של קווי הביוב לפני צילומם, מומלצת מאוד. ניקוי של מערכת הביוב לפני הצילום תאפשר תמונה ברורה של קווי הביוב. שטיפה של צנרת הביוב תבטיח שתאגיד המים יאשר את הצילומים ובכך תמנע מעיכובים נוספים.

אם חול ואבנים קטנות (שנראות גדולות בצילום) יישארו בצנרת, רוב התאגידים ידחו את בקשתכם לקבלת טופס 4 – אפילו אם מדובר במערכת ביוב חדשה. כדי להגדיל את הסיכוי לאישור ההיתר בתאגיד, אנו ממליצים לבצע שטיפת הכנה ולבצע צילום רק לאחר מכן.

מה זה בעצם צילום קווי ביוב?

צילום צנרת ביוב מהווה חלק מהותי מתהליך ההתקנה והתחזוקה של מערכת הביוב.

שירות זה נחוץ לאבחון בעיות פוטנציאליות במערכת הביוב ולגרום לשיבובה – החל בסתימות, תכנון לקוי, סדקים, שחיקה וכל דבר אחר שמונע מהביוב והשפכים להתנקז כראוי.

על מנת לבצע צילום קווי ביוב בצורה יעילה, ישנם מספר אתגרים הקשורים למיקום הצנרת שעלינו להתגבר עליהם. כמו כן, לפני הצילום עלינו לוודא שהיא לא בשימוש, מאחר שזרימת מי שפכים בעת הצילום עלולים לגרום נזק לציוד הצילום.

בסופו של דבר מטרתנו היא לקבל תמונה ברורה ככל האפשר כדי שנוכל להבחין בליקויים במהירות ובצורה חד משמעית. לשם כך אנו עושים שימוש  באמצעים טכנולוגים עליהם נרחיב בהמשך. שימוש באמצעים אלו מאפשר לנו צילום מדויק ולאסוף פרמטרים שונים כגון זווית שיפוע הצינור.

כיצד מתבצע תהליך צילום קווי ביוב?

אנו במיסטר אינסטלטור משתמשים בציוד צילום חדשני שמוחדר למערכת הביוב וצלם את המתרחש בפנים.

באמצעות טכנולוגיות שונות ניתן לצלם קווי ביוב בכמה דרכים שונות. מיסטר אינסטלטור מציעה שירותי צילום צנרת ביוב מקיפים, תוך ניצול הטכנולוגיה והציוד העדכניים ביותר, לרבות שימוש ברובוטים, סיבים אופטיים ומצלמות דחיפה מיוחדות.

צילום צינורות ביוב עם סיבים אופטיים

אחת הדרכים הנפוצות למיפוי ואיתור תקלות בתוך צנרת ביוב היא באמצעות סיב אופטי. גודלו המינימלי ויכולות התמרון בכל סוג של צנרת הופכים שיטה זו לנפוצה ויעילה עבור אבחון תקלות.

סיב האופי המוחדר למערכת הביוב למעשה משמש כמעין חוט פלסטיק ארוך כשבקצהו מצלמה איכותית זעירה ופנס שמספק עוצמת תאורה שאולי לא נראית מספקת אבל בתוך פנים הצינור היא תספק תאורה דיי מפתיעה. קצהו השני של הסיב אופטי מחובר למסך שבו מתקבלת בתמונה מתוך פנים הצינור שמאפשר למפעיל לנווט בקלילות לאורך מערכת הביוב. הודות לרזולוציה האיכותית שמתקבלת מהמצלמה זה מאפשר לנו לזהות סדקים וליקויים בתוך הצנרת.

צילום קווי ביוב עם רובוט

שימוש ברובוט לצילום קווי ביוב הוא דרך נוספת למפות ולמצוא תקלות בתוך מערכת הביוב.

יכולות התמרון של רובוט לצילום ביוב מאפשר לנו לחדור לכל קטע בתוך צנרת הביוב ומאפשר לאסוף נתונים אודות תקינות המערכת. היות וממדיו של הרובוט גדולים יותר מסיב אופטי, ניתן להשתמש בו רק כאשר מערכת הביוב גדולה מספיק וקוטר הצנרת מאפשר את תנועת הרובוט ללא הפרעה.

בדומה לסיב האופטי -  הרובוט מצויד בציוד צילום המספק תמונות ברזולוציה גבוהה. בנוסף מאפשר צילום 360 מעלות, צילומי תקריב ותכונות נוספות שמדגישות את יתרונות הרובוט על פני סיב אופטי.

איזו שיטה נחשבת לטובה ביותר עבור צילום קווי ביוב?

אין שיטה חד-משמעית שנחשבת לטובה ביותר. למעשה השיטה הטובה ביותר תלויה במצב בשטח, זה כולל אופי התקלה וקוטר צינורות הביוב. בעוד סיבים אופטיים עובדים היטב עבור צילום צינורות קטנים (בקטרים בין 2 ל-4 או 6 אינץ'), רובוט יהיה מושלם עבור מערכות גדולות יותר הדורשות צילומי תקריב וניתוח מרחבי.

אנו במיסטר אינסטלטור עושים שימוש בשני השיטות, כולל סיבים ורובוטים. לאחר שאחד המומחים שלנו יגיע לשטח – הוא יבחר בשיטה המתאימה ביותר בהתאם למערכת הביוב ולאופי התקלה.

באיזה מקרים קיים צורך בצילום קווי ביוב?

צילום צנרת ביוב הוא משימה מכרעת המאפשרת לנו לקבל תמונה ברורה של המתרחש בתוך מערכת הביוב. ישנם שני תרחישים עיקריים בהם נשתמש בצילום ביוב: מיפוי ותכנון ואיתור לצורך פתרון תקלות.

סתימות ביוב

סתימות ביוב מתרחשות מסיבות רבות, חלקן פשוטות וקלות לתיקון, ואחרות מורכבות יותר. לדוגמה, בעוד סתימות נגרמות לרוב מהצטברות של מגבונים או חומרים אורגניים אחרים, ישנם מקרים של סתימות חוזרות ונשנות עקב חדירת שורשים. במקרים אלו, יש צורך בצילום תמונות ומיפוי מקור התקלה על מנת שנוכל לספק פתרון יעיל שיפתור את התקלה אחת ולתמיד.

נזילות ביוב

אם אתם חווים ריחות רעים או מבחינים בנזילות גלויות, רוב הסיכויים שהדבר נובע מבעיה במערכת הביוב. בעיות אלו יכולות להתרחש גם אם הצינורות קבורים מתחת לאדמה. אם הצינור נראה לעין, ניתן למצוא ולתקן בקלות את מקור הנזילה. עם זאת, אם מדובר בצינור ביוב קבור עמוק מתחת לאדמה או בתוך הקיר, קשה הרבה יותר לאתר את הבעיה. הדרך היחידה לטפל במקרה זה היא באמצעות צילום של קו הביוב.

בעיות כרוניות במערכת הביוב

ישנן בעיות כרוניות רבות הפוקדות את מערכות הביוב, כגון סתימות חוזרות, חדירת שורשים, שיפועים חריגים וריחות לא נעימים. לבעיות אלו לרוב אין פתרון קל שיתקן את הבעיה לצמיתות.

אנו מזכירים תמיד ללקוחותינו שבסופו של יום מדובר בצינור ומערכת פשוטים יחסית. עם זאת, אנו יכולים למצוא פתרון אידיאלי כל עוד מקור ומיקום הבעיה ידועים. על מנת לעשות זאת יש צורך בצילום צנרת הביוב וכך מתאפשר לנו לזהות ולתקן תקלות במהירות וביעלות.

קבלת טופס 4

אחד השלבים לקבלת היתר אכלוס ('טופס 4'), הוא צילום קווי הביוב. על הקבלן המבצע או האחראי על הבניין החדש לספק אישורים על תקינות מערכת הביוב והמים לפני קבלת טופס 4 - היתר אכלוס.

הערה: חברתנו מספקת שירותים מקיפים לתכנון והתקנת קווי ביוב. תוכלו להזמין אותנו לטפל בכל - מתכנון מערכת הביוב, התקנתה, צילומה וליווי מלא עד לקבלת טופס 4. קבלני הביוב המוסמכים והמנוסים איתם אנו עובדים בקיאים בעבודות ומבצעים אותה בקנה אחד עם התקנים הישראליים.

מיסטר אינסטלטור – שירותי צילום ביוב יעילים ואמינים

מחפשים חברה אמינה המספקת צילום קווי ביוב? אתם במקום הנכון! אנו משתמשים בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי לספק ללקוחותינו תמונה מדוייקת ומפורטת של מערכת הביוב. כך מתאפשר לנו לזהות כל תקלה או בעיה ומספק תמונה ברורה של תקינות המערכת! צרו קשר עכשיו כדי לקבל מידע נוסף עבור שירותי צילום קווי הביוב שאנו מספקים.

יצירת קשר
צרו קשר על יד מילוי טופס יצירת הקשר המופיע מתחת. במקרים דחופים התקשרו: 052-966-8588