חיתוך שורשים בביוב

אם אתם נתקלים בבעיות במערכת הביוב שלכם, כמו חדירת מים, פיצוצי צנרת או פגיעה בתשתיות, סביר להניח ששורש הבעיה הוא צנרת פגומה שניזוקה משורשי עצים שחדרו למערכת הביוב.

חיתוך שורשים בביוב הוא שירות מקצועי שיעזור למערכת הביוב שלכם לחזור לתפקוד מלא תוך זמן קצר. אנו במיסטר אינסטלטור מציעים מגוון שיטות לתיקון צנרת שנפגעה משורשי עצים, לרבות שימוש בשרוולי תיקון, שרוולים פולימריים והתזת דבק אפוקסי.

סביר להניח שאתם מעוניינים בקבלת שירות הגון מבלי שתצטרכו לחרוג מתקציבכם, לכן אנו נספק לכם הצעת מחיר ללא עלות וכך תוכלו לקבל החלטה מושכלת ונבונה. להזמנת שירות הסרת שורשים בביוב צרו קשר בכל עת.

איך ולמה נגרמות סתימות שורשים בביוב?

סתימות ביוב יכולות להיגרם מחדירת שורשי עצים לקווי ביוב. הסיבות לכך נובעות מהחומרים האורגניים הזורמים בביוב המשמשים כמצע גידול עתיר דשן לצמחים, מה שיוצר סביבה שבה עצים שצומחים בסמוך לביוב בדגש על צנרת הביוב.

לרוב, סתימות שורשים מתרחשות כאשר קיימים סדקים או שברים בצנרת הביוב שבין היתר גורמים לנזילות; כתוצאה מכך, שורשים הגדלים בסמוך לצינור הפגום יחדרו אליו ויצמחו באין מפריע בתוך הצינור עד אשר יגרמו לסתימתו ולקריסה כללית של מערכת הביוב.

חשוב לציין שלא כל הצמחים צריכים סדק או חור כדי להיכנס לצינורות - חלקם, כמו למשל עץ הפיקוס, עלולים לגרום לנזק בעצמם. לא משנה באיזה סוג צמח מדובר, הצרות מתחילות כאשר שורשים כבר חדרו לצנרת הביוב (דבר שלעיתים ניתן לזהות על פי ריח הביוב בבית). למרות שלא תרגישו זאת עד כאשר השורשים גרמו לסתימה. זיהוי הבעיה בשלב מוקדם הוא המפתח למניעת נזק משמעותי.

בין אם מדובר במערכת ביוב גדולה או קטנה – שורשים בביוב יכולים לגרום נזקים למערכות ביוב גדולות וקטנות כאחד. ההבדל היחיד הוא שלרוב שורשים שצמחו במערכת ביוב קטנה יגרמו לסתימה מהר יותר לעומת שורשים שצמחו במערכת ביוב גדולה. דווקא בגלל שסתימות בקווי ביוב גדולים מורכבים יותר לתיקון, חשוב לנקוט באמצעי מניעה על מנת למנוע מחדירת שורשים לצנרת הביוב.

כיצד יודעים שקיימים שורשים בביוב?

כשמדובר בשורשים מטרידים החודרים למערכת הביוב שלכן, חשוב לזהות את הבעיה במהירות האפשרית. בעוד שסתימת ביוב היא לרוב הסימן הראשון לצרות, אם תצליחו להבחין בסימנים המעידים על שורשים בביוב, תוכלו להקדים תרופה למכה ולמנוע נזקים חמורים בעתיד.

אחד מהסימנים הברורים ביותר לצמיחת שורשים בביוב שלכם הם שורשים שצמחים מתוך או בסמוך לבריכת הביוב. זוהי אינדיקציה ברורה לכך שיש בעיה ושצריך לטפל בה במהירות. במידה ואינכם בטוחים אם קיימים שורשים במערכת הביוב שלכם, כדאי לבצע צילום קווי ביוב.

צילום צנרת הביוב יאפשר לכם לקבל הבחנה מדויקת למתרחש בתוך הצנרת ולקבוע במידת בצורך את דרכי הפעולה המועילות ביותר שיעזרו לכם להיפטר מהשורשים הטורדניים.

מהם הנזקים שגורמים שורשים במערכת הביוב?

הנזקים ששורשים יכולים לגרום למערכת ביוב הם רבים ומגוונים. סדקים בצנרת, פיצוצי צנרת, פגיעה בתשתיות והסטת צנרת; כל אלה עלולים להיות בעיות מסובכות ויקרות לתיקון.

סדקים בצנרת

הלחץ שמופעל על הצנרת כתוצאה מצמיחת שורשים הוא עצום ולאורך זמן יכול לגרום אפילו לצינור האיכותי והחזק ביותר להיסדק. ככל שעובר הזמן הסדקים שנוצרו עלולים לגדול כתוצאה ממים מחלחלים ושורשים שחדרו דרך הסדק וגרמו להתרחבותו.

פיצוצי צנרת

כאמור, כל סדק שקיים בצינור יתרחב בהדרגה. במידה וסדקים אלו לא יטופלו בזמן, הם עלולים בסופו של דבר לגרום לפיצוצים ושברים בצנרת.

פגיעה בתשתיות

אם לא בודקים, חדירת מים מתמדת מצינורות פגומים עלולה לגרום לנזקים למבנה, לרבות ריקבון, צמיחת עובש, כתמי רטיבות והחלשת יסודות המבנה.

תזוזה של ​​הצנרת

ככל שהשורשים גדלים, הם עלולים לגרום לתזוזת הצנרת, מה שמוביל לשיבושים במערכת הביוב המורכבת ממערך רב של צינורות המחוברים יחדיו. במידה ואחד הצינורות במערכת התנתק ממקומו, זה למעשה ישתק לחלוטין את מערכת הביוב.

כפי שהבחנתם - נזקי שורשים בצנרת הביוב הם נושא חמור שעלול לגרום לתגובות שרשרת של בעיות נוספות, החל מהצורך בהוצאת שורשים וניקוי הצנרת (במקרים קלים) ועד להחלפה מלאה של הצנרת (במקרים חמורים יותר).

איך מתקנים צינור שניזוק משורשים בביוב?

כיום, טכנולוגיה חדשה מאפשרת שיטות שונות לתיקון צנרת ביוב בצורה מקצועית וברוב המקרים ללא הרס. להלן כמה מהשיטות המתקדמות ביותר:

תיקון באמצעות שרוול טלאי

לאחר שזיהנו והסרנו את השורשים מהצינור הפגום, נחדיר שרוול מיוחד המשמש כחומר איטום. חומר איטום זה עשוי מפיברגלס ודבק אפוקסי המקיף את השרוול. לאחר שמיקמנו את השרוול באזור הפגום, ננפח את השרוול עד שיאטום הרמטית את הסדק.

שיטה זו מתאפשרת בכל סוגי הצנרת לרבות צינורות PVC, בטון ופלדה.

תיקון באמצעות שרוול פולימרי

לאחר ניקוי השורשים, נשחיל לתוך הצנרת הפגומה שרוול שעשוי מחומר פולימרי המוצמד לדפנות הפנימיות של הצינור ובכך למעשה אוטמים את הסדקים שנוצרו לאורך הצינור. מעבר לכך ששיטה זו יעילה עבור כל סוגי הצינורות היא גם עמידה לאורך שנים.

תיקון צנרת בשיטת ההתזה

שיטה זו בעיקר יעילה, כאשר הצינור ממוקם בזווית חדה שמקשה את הגישה לאזור הפגום. לפני יישום השיטה עלינו לקבל תמונה ויזואלית של פנים הצינור על מנת שיתאפשר לנו להבין כיצד לאטום את הצינור בצורה היעילה ביותר. לאחר מכן נרסס דבק אפוקסי על האזורים הפגומים ונמתין לייבושו. כמו השיטות הקודמות שציינו, שיטה זו יעילה עבור כל סוגי הצינורות.

מחיר הסרת שורשים בביוב?

עלות הסרת שורשים בביוב מתחילה ב-450 ₪ ומשתנה בהתאם למספר גורמים. חלק מהגורמים שיכולים להשפיע על המחיר כוללים את סוג הנזק שהשורשים גרמו, עד כמה השורשים חדרו לצנרת, עובי השורשים והזמן שלוקח לביצוע העבודה.

אנו מבינים שאתם מעוניינים בשירות הטוב ביותר מבלי לחרוג מהתקציב שלכם, לכן אנו מספקים הצעות מחיר בחינם על מנת שתדעו בדיוק למה לצפות לפני שאתם מקבלים החלטה. להזמנת שירות הסרת שורשים בביוב צרו קשר בכל עת. אנו כאן כדי לעזור ובמחיר סביר!

יצירת קשר
צרו קשר על יד מילוי טופס יצירת הקשר המופיע מתחת. במקרים דחופים התקשרו: 052-966-8588