כל מה שרצית לדעת על שורשים בביוב

שורשים בצינור ביוב

אחת הבעיות הנפוצות שאנו נתקלים בהן בהקשר של צנרת היא בעיית שורשים בביוב. כולנו אוהבים עצים בחצרות הבתים וברחובות. העצים מוסיפים לנו ירוק בעיניים, חמצן לריאות, מעניקים צל וקרירות ביום חמסין ומאזנים קצת את הסביבה העירונית שבה רובנו חיים כיום. הבעיה היא שכיוון שצנרת הביוב נמצאת אף היא מתחת לפני האדמה כמו שורשי העצים לעיתים קרובות קורה שיש התנגשות בלתי נראית בין השניים.

איך זה קורה?

מצב של שורשים בביוב יכולים להיגרם עם הזמן. שורשי עצים אורכים ומעמיקים ככל שיוכלו כיוון שזו דרכו של העץ "לחפש" מזון ומים הנחוצים לו להמשך קיומו. השורשים עלולים להיתקל בדרכם בצנרת ביוב וכוחם גדול יותר ממה שנדמה לנו. מספיק שיהיה קיים בצנרת סדק קטן, או אפילו שהשורש ימצא דרכו לחיבור בין צינורות  וימשיך לצמוח לתוך הפתח שנפער בצינור.

כך השורשים ממשיכים לגדול בתוך הצינור עד שהם גורמים לסתימה או לשבר של הצינור והצפה מקומית או שמסתבך בהם זבל שמצא את דרכו לביוב כמו שערות, חיתול, סמרטוט, ניילון מה שעלול גם כן לגרום להצפה.

איך מטפלים?

קיימות שיטות רבות שכולן מבטיחות לפתור את הבעיה של שורשים בביוב. אבל כדאי שתדעו שהפתרון הפשוט לכאורה שהוא לחתוך את השורשים אינו יעיל ברב המקרים כיוון שהעץ ימשיך להצמיח את שורשיו ואז יש סכנה שהבעיה תחזור תוך זמן קצר. יש בעלי מקצוע כמו אינסטלטור בבאר שבע שמבטיחות חיתוך מיוחד שימנע מהשורשים לגדול שוב, אחרים מבטיחים פתרון בצורת חומרים הקוטלים את השורש.

איך מונעים צמיחה של שורשים בביוב?

דבר ראשון שיש לעשות כדי לגלות את הבעיה יש צורך בצילום כל צנרת הביוב אשר חשודה כי בה קיימות סתימות ביוב. באמצעות הטכנולוגיה המתוחכמת בתחום הצילום ניתן לצלם את פנים צנרת הביוב ולגלות בעיות קיימות או עתידיות עוד בטרם פרצו. על מנת לפתור את הבעיה צריך וכדאי לחתוך את השורשים הקיימים ובמידה והסתבך בהם זבל לנקז ולנקות. כיום קימות שיטות חיתוך האפשריות בזכות טכנולוגיות חדשות, שיטות חיתוך מסוימות מבטיחות חיתוך השורשים תוך שמירה על הצינורות מפגיעה.

לחברות המומחים באינסטלציה יש גם מוצרי קוטלי שורשים שמטרתם למנוע צמיחה חוזרת של השורשים את הטיפול יש לתת לשורשים כל תקופה לפי הוראות היצרן. חשוב לבדוק עם בעל המקצוע שהוא משתמש בקוטל שורשים ידידותי לסביבה כדי למנוע מצב של זיהום סביבתי.

התקשרו עכשיו לאינסטלטור
יצירת קשר
צרו קשר על יד מילוי טופס יצירת הקשר המופיע מתחת. במקרים דחופים התקשרו: 052-966-8588